Aktiviti 2010




1. Majlis Ihtifal Sanawi Peringkat Sekolah-Sekolah Menengah Agama Negeri Pulau Pinang.

MANHAL  turut melibatkan diri dalam program anjuran JAIPP ini iaitu program tilawah Al-Quran dan Pameran sekolah.Program telah berlangsung dengan jayanya di Madrasah Irsyadiah Sg Bakap Pulau Pinang pada 27 Mei 2010.




2. Hari Keluarga MANHAL KE IV telah diadakan selama 3 hari di Sungai Petani.Pelbagai acara menarik telah berlangsung sepanjang program tersebut.Antara program yang menarik adalah pada malam kesenian apabila pelajar-pelajar banin dan banat membuat persembahan nasyid.Diharapkan para pelajar mendapat manfaat dari program ini.





3. Cuti Pertengahan tahun bermula pada 5 Jun hingga 20 Jun 2010.Pelajar diberikan tugasan Al-Quran dan tugasan akademik sepanjang cuti persekolahan dan diminta membuat persediaan kerana sekembalinya mereka ke sekolah,peperiksaan pertengahan tahun akan bermula.


4.Peperiksaan pertengahan bermula pada 30 Jun dan berakhir pada 12 Jun 2010.


5. Pada bulan Jun 2010 juga Maaha Tahfiz Al-Ansori Ipoh Perak telah datang melawat MANHAL  Simpang Ampat P.Pinang.Seramai 10 orang dari kalangan guru dan pelajar datang melawat untuk mengenali MANHAL  serta mewujudkan peluang kepada pelajar-pelajar seterusnya mengeratkan silaturrahim di kalangan para huffaz. Sebelum ini Sekolah Menengah Agama Islam Ta'yah telah melawat MANHAL  serta mengadakan lawatan sambil belajar ke HPA Indutries SDN BHD.Pada 3 Ogos 2010 Maahad Tahfiz Masjid Al-RidhuanUlu Kelang Selangor telah datang melawat MANHAL.


6. Sebelum bertemu Bulan Ramadhan yang mulia ini,Pihak pentadbiran MANHAL  mengadakan program rehlah ke Air Terjun Ulu Mengkuang Kulim Kedah.Diharapkan para pelajar dapat menenangkan fikiran setelah bertungkus lumus menghafaz Al-Quran.Pelajar juga dibawa melawat PONDOK TUAN GURU HAJI SALLEH yang terletak berdekatan dengan kawasan yang dituju.